divendres, 21 de setembre del 2007

David Delfín "kills the thing he loves"

Estic escandalitzada! Els que em coneixeu sabeu que m'encanta exagerar i usar aquesta expressió sovint. L'utilitzo tantes vegades que fins i tot crec que li he fet perdre el sentit literal --ofendre la consciència d'algú amb alguna cosa immoral--. Però, avui, vull tornar a dotar de tot el seu sentit aquesta expressió i repeteixo, estic més que escandalitzada. La raó és una samarreta dissenyada pel megafashion i provocador David Delfín. He vist la Bimba Bosé desfilant per Cibeles Madird amb una samarreta llisa amb unes lletres enormes on es podien llegir les paraules "Each man kills the thing he loves" (cada home mata allò que estima). I jo em pregunto, què és el que s'estimen els homes? Em nego a pensar que s'estimen el seu gos, perquè si és així voldria dir que maten la seva mascota i seria molt trist. Aleshores, per la mateixa regla de tres, em nego a pensar que els homes s'etimen les seves dones. És més, aposto perquè les odiïn a mort. Segons el disseny del Delfín, si un home estima la seva dona la mata. I punt.

Disculpeu la reflexió, potser en aquesta prenda de vestir hi ha un missatge de crítica als assassins i de repulsa a la xacra de la violència de gènere o domèstica o com en volguem dir. Però jo no veig aquest missatge per en lloc. Ans al contrari. Veig una frase poca-solta, políticament incorrecta i amb un to irònic que no em fa riure gens. Abans de sortir a la passarel·la a ensenyar les seves creacions no hi va haver ningú que gosés dir-li al Delfín que el color de la samarreta és moníssim però que les lletres hi sobren? Una mica més de sentit comú, sisplau. O potser no em cal patir pel missatge de la samarreta, perquè com que els homes el que més s'estimen és el seu penis...